🛍️ 25 % zľava pri nákupe nad 59 € | Kód: EXTRA25 🛍️

Lokálna a udržateľná výroba

Doprava zadarmo od 89 €

Až 60 dní na vrátenie tovaru

Objednajte si aj telefonicky

Máte nejakú otázku? Napíšte nám e-mail na
info@oveckaren.sk
Výrobky z ovčej vlny - Ovečkárna.sk
Máte nejakú otázku? Napíšte nám e-mail na
info@oveckaren.sk

Cviky na uvoľnenie chrbta a krčnej chrbtice

23.07.20 36870x prečítané

Zdieľať



Poznáte tú zväzujúcu bolesť chrbta, ktorá príde náhle, obmedzí vaše aktivity a nedá sa jej ľahko zbaviť? Taká bolesť prichádza opakovane a nečakane. Alebo vás chrbát práve netrápi, ale zato bolesť kolien je to, čo vás núti prekladať pohybové aktivity na inokedy? A ak sa aj rozhodnete, že túto bolesť pretrpíte, vyžiadate si dvojnásobnú dávku bolesti.

Možno ani netušíte, že práve bolesť chrbta môže súvisieť s nesprávnym postavením panvy a bolesťami kĺbov, ako sú kolená alebo aj lakte. Napríklad keď trpíte bolesťami kolena a odľahčujete nohu, môže dôjsť ku zlému postaveniu panvy, čo väčšinou spôsobuje nepríjemné bolesti chrbta. Alebo tiež problémy s krčnou chrbticou môžu vyvolať prudké bolesti ramien alebo lakťov. MUDr. Josef Jodl uvádza: „Najčastejšie problémy bolestí chrbta sú v oblasti krčnej a bedrovej chrbtice, kĺbových štruktúr v panvových kostiach, ďalej je to šija, bedrové kĺby, kolenné, ramenné kĺby alebo tenisové lakte.” Spojitosť medzi kĺbmi a chrbticou je naozaj veľká, to je dôvod, prečo sme tieto dve témy spojili. Podľa MUDr. prvé meno Lachmanna „je dôležité zaradiť do svojho denného programu pravidelné kompenzačné cvičenie.“

A práve preto vám dnes predstavíme niekoľko cvikov, ktoré vám pomôžu zbaviť sa bolestí chrbta a kĺbov:

CVIK 1: NAŤAHOVANIE CHRBTICE, BOLESŤ CHRBTA

Ľahnite si na brucho, ruky dajte pod ramená a napínaním lakťov tlačne hornú polovicu tela nahor do plného vzporu ležmo podľa tolerancie bolesti. Je dôležité, aby pri tomto cviku boli panva, boky a nohy celkom uvoľnené a aby ste po celý čas prirodzene dýchali. V maximálnom zdvihu umožnite spodnej časti chrbta uvoľnenie. V tejto polohe vydržte jednu alebo dve sekundy a potom sa vráťte do pôvodnej polohy. Pri každom opakovaní tohto pohybu sa snažte zdvíhať hornú polovicu tela trochu vyššie, až kým vaše paže budú celkom napnuté, aby váš chrbát dosiahol plný rozsah natiahnutia.

Ak sa bolesť chrbta počas cvičenia silno zvyšuje alebo sa presúva na miesta ďalej od chrbtice alebo dolných končatín, a toto zhoršenie pretrváva aj po cvičení, ihneď dané cvičenie prestaňte vykonávať a poraďte sa s fyzioterapeutom.

Rýchla pomoc pri bolestiach chrbta je priloženie suchého tepla na oblasť bedier. Ako zdroj suchého tepla odporúčame bedrový pás z ovčej vlny, ktorý pripevníte suchým zipsom a vďaka elasticite vám nebráni pri pohybe a rôznych aktivitách. (zdroj) 

CVIK 2: NA UVOĽNENIE KRČNEJ CHRBTICE

Vzpriamene si sadnite, pravú ruku dajte cez temeno hlavy nad ľavé ucho a vykonajte pomalý úklon hlavy doprava. Ľahko zatlačte hlavou do ruky počas 5 sekúnd. Nadýchnite sa a s výdychom uvoľnite hlavu, natiahnite do úklonu k pravému ramenu. Opakujte 2–3x a vymeňte ruky. V priebehu cviku sa snažte nemať hlavu v predklone ani v záklone, neprimerane netlačte rukou a nezadržujte dych. Ideálne je, keď tento cvik cvičíme na rovnej stoličke bez koliesok, a s prisadnutím dlane druhej, voľnej ruky.

Pokročilejší cvičenci môžu na cvičenie využiť namiesto stoličky podložku, kde sa dá ideálne relaxovať, a využiť na to môžete napríklad náš valec z ovčej vlny, ktorý sa snaží predchádzať problémom s krčnou chrbticou. (zdroj)

CVIK 3: PRI BOLESTI KOLENA

Ľahnite si na brucho, hlavu položte nabok a rovnakú nohu pokrčte v kolene. Chyťte si rukou priehlavok a snažte sa vyrovnať panvu a pritlačiť k podložke. Pri tomto cviku sa snažte zatlačiť chodidlo do ruky a s výdychom priťahovať nohu k sedaciemu svalu, niekoľkokrát opakujte a uvoľnite. (zdroj)

ODPORÚČANIA A POMÔCKY PRE ZDRAVÉ TELO

Bolesť kolien môže súvisieť tiež s plochými chodidlami. V našom predchádzajúcom článku sme si ukazovali niekoľko cvikov na chodidlá. Okrem toho sme vám odporúčali kvalitnú ortopedickú obuv a pomocné ortopedické vložky, ktoré podporujú správne držanie klenby chodidla.

Jednoduchým pomocníkom na problémy s chrbtom a kĺbmi sú suché teplé obklady, ktoré nájdete v e-shope Ovečkáreň v podobe vlnených pásov a elastických ortéz, medzi ktorými nájdete bandáže na krk, rameno, koleno, lakeť, bedrá alebo zápästie. Na problémy s členkami sú ideálne naše elastické ponožky z ovčej vlny a na problémy s lýtkami a kŕčovými žilami elastické kompresné vlnené podkolienky.

Použité zdroje:
Mgr. Iva Bílková, FYZIOklinika fyzioterapie s.r.o., Praha ,Office yoga, MUDr. Lochmann - bolesti zad, MUDr. Jodl bolest zad a kloubů, Europain Klinika

SK: Mgr. Iva Bílková, FYZIOklinika fyzioterapie s.r.o., Praha ,Office yoga, MUDr. Lochmann – bolesti chrbta, MUDr. Jodl – bolesť chrbta a kĺbov, Europain Klinika

Páčil sa vám tento príspevok? Pošlite ho ďalej…



Kam ďalej?

Recyklované materiály - krok pre budúcnosť
Rady a tipy

Recyklované materiály - krok pre budúcnosť

13.06.24Mgr. Zuzana Šimková411x prečítané

Dajte šancu odevom a obuvi z recyklovaných materiálov. Pomôžete znížiť spotrebu odpadu na Zemi, dáte materiálom druhý život a ešte z toho budete mať dobrý pocit.

Prečítať
Nové topánky zo starého svetra – udržateľná móda, ktorá šetrí planétu
Rozhovor

Nové topánky zo starého svetra – udržateľná móda, ktorá šetrí planétu

23.05.24Mgr. Zuzana Šimková2113x prečítané4 minúty

V dnešnom rozhovore sme sa s influencerkou Zuzkou Zuskovou venovali téme udržateľnej módy a recyklácie starých vecí. V ňom sa dozviete, prečo má zmysel recyklovať staré veci, či je dôležité viesť malé deti k udržateľnosti.

Prečítať
Oblečte sa do pohody – jarné a letné novinky 2024
Novinky

Oblečte sa do pohody – jarné a letné novinky 2024

20.05.24Mgr. Zuzana Šimková4892x prečítané4 minúty

Zamilujte si prírodné a pohodlné novinky na jar a leto 2024. Tohtoročné trendy sú založené na šetrnosti k prírode a jednoduchých strihoch, ktoré pristanú každému a budú svedčať aj vám.

Prečítať
Máte nejakú otázku? Napíšte nám e-mail na
info@oveckaren.sk

Farebné varianty

Vyberte veľkosť

Bééé, ja som Dorotka,

nerada ruším, ale potrebujem od vás kopýtko na to, že môžem zaznamenávať, ako sa vám páči v Ovečkárni. Len takto sa vám totiž budem môcť venovať so starostlivosťou, ktorú si zaslúžite. Na svoje kopýtko vám môžem odprisahať, že všetko čo zistím, u mňa zostane v bééézpečí.

Nastavenie

Bééériem si na starosť vašu spokojnosť. Dajte mi vedieť, s ktorými cookies môžem pracovať a pamätajte si, prosím, že zmeny v nastaveniach sa prejavia iba pre prehliadač, ktorý práve používate. Svoje preferencie môžete kedykoľvek jednoducho zmeniť v pätičke webu.

Viac informácií o tom, aké dáta Ovečkáreň ukladá, nájdete tu.

Technické cookies sú nééévyhnutné pre správne fungovanie webu a všetkých jeho funkcií.

Umožňujú mi ukazovať vám huňatú ponuku na základe vašich preferencií. Tiež mi dovoľujú zobrazovať vám na webe len to, čo vás naozaj zaujíma.

Pomáhajú mi hľadať chyby a merať výkon webu. Vďaka nim sa môžem starať o to, aby ste s nákupom v Ovečkárni boli vždy spokojní.

Tieto cookies sú bééézvadné. Okrem webu sa s vami totiž môžem stretávať aj na sociálnych a reklamných sieťach, kde sa starám, aby pre vás reklamy boli zaujímavé.