👟 Zľava 15 % na obuv s kódom OBUV15, platí aj na zľavnené produkty. 👟

Lokálna a udržateľná výroba

Doprava zadarmo od 59 €

Až 60 dní na vrátenie tovaru

Objednajte si aj telefonicky

Máte nejakú otázku? Napíšte nám e-mail na
info@oveckaren.sk
Výrobky z ovčej vlny - Ovečkárna.sk
Máte nejakú otázku? Napíšte nám e-mail na
info@oveckaren.sk

Košík(0)

zavrieť

V košíku nemáte žiaden tovar.

8 tipov pre zdravú chôdzu

20.03.23 8621x prečítané

Zdieľať



V DNEŠNOM ČLÁNKU SA DOZVIETE:

Skúste zmeniť svoje staré návyky za nové. Možno budete prekvapení, ako veľmi obohatia váš život. Urobiť niečo malé pre svoje zdravie môžete pokojne hneď, pretože táto jar sa nesie v mene zdravej chôdze.

1. Doprajte si prírodnú masáž chodidiel

Vyspite sa do ružova, vstaňte s východom slnka a začnite nový deň vykročením bosou nohou do zelenej trávy s rannou rosou. Prejdite sa aj po kamienkoch, dubovej kôre a vkročte napríklad aj do malého potôčika, alebo hebkého machu. Premasírujete si tým chodidlá, ale aj prekrvíte končatiny a pekne sviežo naštartujete svoj deň. Po takej prírodnej prechádzke už stačí len osušiť nohy, vkĺznuť do bavlnených, bambusových, alebo letných Merino ponožiek, obuť si mäkké gélové tenisky a vybrať sa oproti novému dobrodružstvu.

2. Vyskúšajte chôdzu v barefoot obuvi

Čas, keď pri výbere obuvi záležalo len na tom, ako topánka vyzerá, je preč. Vzhľad topánok je síce dôležitý pre mnohých z nás, ale až na druhom, treťom a niekedy až piatom mieste. Podstatnejšie sú pohodlie a prínos, ktoré nám pri chôdzi poskytnú.  

O barefoot obuvi ste možno už počuli a možno vás jej výhody presvedčia na to, že si ju konečne vyskúšate. Tou najväčšou výhodou je prirodzená chôdza so zapojením svalov, na ktorú bolo ľudské chodidlo doslova stvorené. Tomu napomáha tenká rovnomerná a veľmi ohybná podošva, vďaka ktorej sa chodidlo prispôsobí terénu namiesto podošve. Ďalšou výhodou je rozšírená špička, ktorá umožňuje prirodzené rozloženie a pohyb prstov na nohách. Okrem barefoot obuvi pre dospelých si v Ovečkárni môžete kúpiť barefoot sandále aj tenisky pre deti. Umožnite aj deťom nosiť detskú barefoot obuv, ktorá podporuje správny a prirodzený vývoj chodidla. A ak neviete, akú veľkosť barefoot obuvi si máte vybrať, nazrite do veľkostnej tabuľky, ktorú nájdete pri každom páre obuvi.

3. Pravidelne si naťahujte chodidlá

Zaraďte do svojej dennej rutiny desaťminútové naťahovanie chodidiel. Takým cvičením si uvoľníte stuhnuté svaly, pomôžete si zlepšiť pružnosť svalov, takže budete mať aj lepšiu koordináciu pri chôdzi, prekrvíte si končatiny a môžete zmierniť aj bolestivé ťažkosti.

Začať môžete naťahovaním na jogovej podložke s ovčou vlnou s protišmykovým povrchom, alebo na pevnom nekĺzavom povrchu, bez ponožiek. Postavte sa na špičky a vydržte v tejto pozícii desať až dvadsať sekúnd. Pri tejto pozícii nezabúdajte vnímať svoje držanie tela a nezabúdajte ani na pravidelné dýchanie. Cvik opakujte aspoň 15x. Potom sa postavte na celé chodidlá a prenášajte hmotnosť tela zo špičiek na pätu v pomalom rytme tak, aby ste v jednom okamihu stáli iba na špičkách a potom na pätách. V ďalšom cvičení môžete využiť aj malú loptičku, ktorú si vložíte pod chodidlo a budete ju prevaľovať od špičky až po pätu. Tento cvik môžete robiť aj v sede a pre ešte lepšiu masáž môžete klasickú loptičku nahradiť gélovou alebo plastovou masážnou loptičkou, ktorá má zaoblené „masážne bodlinky“ pre lepšie prekrvenie.

4. Začnite chodiť pešky

Ak do práce a na nákupy jazdíte často autom, možno vás jarné lúče slnka presvedčia k chôdzi pešky. Aj chôdza 2–3x do týždňa môže zlepšiť váš životný štýl, kondíciu a možno aj psychickú pohodu.

V prípade, že na chodenie pešo nie ste zvyknutí, začnite pozvoľna a postupne zvyšujte počet prechádzok, a tiež dĺžku prejdeného úseku. Či už kráčate do práce, na nákup, alebo len venčíte psa, skúste si pri chôdzi uvedomiť postavenie svojho tela. Možno ste trochu zhrbení, možno nevyvážene došľapujete iba na jednu nohu. Skúste tieto maličkosti upraviť, vrátane svojho tempa aj dýchania, a možno sa vám bude chodiť lepšie a z prechádzok sa nebudete vracať s bolesťou chrbta. Zvážte tiež to, či máte obuv, ktorá je vám pri chôdzi príjemná. Hneď keď si navyknete na pešiu chôdzu, môžete meniť trasy, aj terén z kopca, do kopca. Ak sa vám chôdza pešky zapáčila a už ste si na ňu zvykli, nastavte si vo svojom mobilnom telefóne denný limit na 10 000 krokov denne a skúste tento limit dodržiavať. Pri pozorovaní určite zistíte, koľko toho nachodíte na rôznych miestach, a možno vás to bude aj motivovať.

5. Vyberajte si vhodnú obuv

Ak vás trápia problémy s nohami, možno si nemôžete obuť každé topánky. V prípade bolestí vbočeného palca istotne poteší, že v našej ponuke nájdete aj obuv na hallux, ktorá je dostatočne široká a niektoré modely majú navyše aj zmäkčenú vnútornú časť pri päte.

Ak patríte medzi tých, ktorých trápia opuchnuté chodidlá, alebo máte obviazanú nohu po úraze či operácii, tak pre vás môže byť vhodná obväzová obuv. Tú nájdete v našej ponuke v podobe širokých topánok, ktoré sú plne rozopínateľné, alle tiež v podobe balerín, alebo papúč na doma.

Tí, ktorí majú radi anatomicky tvarovanú stielku, budú určite nadšení z nových pestrých farieb korkových šľapiek, ktoré sú vhodné aj na doma, aj na vonku.

Pre vás, ktorí sa potrebujete cítiť v pohodlí, máme mäkké gélové tenisky, ktoré vám určite urobia radosť. Určite v nich vydržíte úplne celý deň.

A keď si nie ste istí, ktorú veľkosť si máte vybrať, premerajte si svou nohu podľa návodu a vyberte si veľkosti podľa veľkostnej tabuľky, ktorú nádete pri každom páre obuvi.

6. Vymeňte si stielku v obuvi

So svojou obuvou ste spokojní, ale máte problémy s klenbou? Alebo vás v obuvi po dlhšej chôdzi bolí celá plocha chodidla? Možno stačí len vymeniť stielku obuvi za takú, ktorá podporuje pozdĺžnu a priečnu klenbu. V Ovečkárni  nájdete niekoľko druhov vložiek do topánok podľa druhu využitia. Či už proti poteniu, na šport, pre fyzickú záťaž v práci, alebo vložky do topánok s kokosovým vláknom proti zápachu.

7. Starajte sa o svoje nohy

Nemenej dôležitá je aj starostlivosť o chodidlá. Umývanie chodidiel každý deň a denné vymieňanie ponožiek z prírodných materiálov by malo byť samozrejmosťou pre každého z nás. Tým totiž obmedzujeme šírenie baktérií a predchádzame vzniku nepríjemného zápachu. Môžete pridať aj ďalšiu starostlivosť, ktorá prospeje našim chodidlám. Po každom umytí vmasírujte hydratačný krém, aby koža na nohách zostala jemná, hebká a bez popraskania. Nepodceňte ani pravidelné strihanie nechtov do rovného tvaru. Pomôcť vám môžu klieštiky na nechty na nohách. Ostré hrany potom zabrúsite pilníkom. Ak si na takúto starostlivosť o nohy netrúfate, využite služby pedikúry. Nemusíte mať obavy, skúsená pedikérka sa o vaše nohy náležite postará.

8. Vyskúšajte, ako sa chodí v drevákoch

Páčia sa vám tradičné dreváky? V tom prípade ich musíte vyskúšať. Chôdza v drevákoch vyžaduje svoj čas, ale zato má bezkonkurenčné výhody pre telo. Medzi najväčšie výhody chôdze na dreve patrí narovnanie chrbta pri chôdzi. Tvar drevákov vás skrátka donúti narovnať si chrbát a chodiť konečne vzpriamene. Mnohým zákazníkom sa vďaka tomu uľavilo od bolesti chrbta, ktorú im spôsobilo nesprávne držanie tela. Ďalšou výhodou chôdze na dreve je, že pomáha tvarovať chodidlo do jeho prirodzenej podoby.

V Ovečkárni máme dreváky veľmi radi. Preto u nás môžete nájsť klasické dreváky v tradičnej podobe v mnohých farbách aj vzoroch, ale máme ich aj vo variante drevákov s gumenou podošvou, ktorá šetrí kĺby. Nezabudli sme ani na otvorené nízke dreváky, ktoré si môžete vziať do kancelárie, alebo napríklad aj na dovolenku.

Páčil sa vám tento príspevok? Pošlite ho ďalej…



Kam ďalej?

7 rád od našich babičiek na bolesť svalov a kĺbov
Zdravie

7 rád od našich babičiek na bolesť svalov a kĺbov

23.02.2425599x prečítané3 minúty

Často vás bolí chrbát, svaly alebo kĺby? Máme pre vás niekoľko overených rád od našich babičiek, ktoré musíte vyskúšať.

Prečítať
Merino nákrčník k Thermowave zadarmo
Novinky

Merino nákrčník k Thermowave zadarmo

22.02.241 minúta čítania

Kúpte si niektorý z vybraných produktov funkčného oblečenia Merino od značky Thermowave a k objednávke dostanete nákrčník zo 100 % supersoft ovčej vlny Merino zadarmo. Môžete sa tak vybaviť na víkendové prechádzky alebo výlety do prírody.

Prečítať
Začínate s barefoot obuvou? Poradíme vám, ako si vybrať
Zdravá chôdza

Začínate s barefoot obuvou? Poradíme vám, ako si vybrať

15.02.2435222x prečítané8 minúty

Barefoot obuv sa stáva hitom zdravej chôdze. Pozrite si výhody tejto obuvi, ktoré vás možno presvedčia o rozšírení terajšieho botníka.

Prečítať
Máte nejakú otázku? Napíšte nám e-mail na
info@oveckaren.sk

Farebné varianty

Vyberte veľkosť

-5%

Staňte sa členom Ovčej rodiny a získajte zľavu 5 % na nákupy

Nakupujte výhodnejšie. Dorotka pre členov Ovčej rodiny dohodla 5% zľavu na všetky vaše nákupy.

Zľava 5 % 
na každý nákup

Doprava zadarmo
od 59

30 dní na
vrátenie tovaru

Súťaže a akcie
len pre členov

Pridajte sa do ovčej rodiny

Bééé, ja som Dorotka,

nerada ruším, ale potrebujem od vás kopýtko na to, že môžem zaznamenávať, ako sa vám páči v Ovečkárni. Len takto sa vám totiž budem môcť venovať so starostlivosťou, ktorú si zaslúžite. Na svoje kopýtko vám môžem odprisahať, že všetko čo zistím, u mňa zostane v bééézpečí.

Nastavenie

Bééériem si na starosť vašu spokojnosť. Dajte mi vedieť, s ktorými cookies môžem pracovať a pamätajte si, prosím, že zmeny v nastaveniach sa prejavia iba pre prehliadač, ktorý práve používate. Svoje preferencie môžete kedykoľvek jednoducho zmeniť v pätičke webu.

Viac informácií o tom, aké dáta Ovečkáreň ukladá, nájdete tu.

Technické cookies sú nééévyhnutné pre správne fungovanie webu a všetkých jeho funkcií.

Umožňujú mi ukazovať vám huňatú ponuku na základe vašich preferencií. Tiež mi dovoľujú zobrazovať vám na webe len to, čo vás naozaj zaujíma.

Pomáhajú mi hľadať chyby a merať výkon webu. Vďaka nim sa môžem starať o to, aby ste s nákupom v Ovečkárni boli vždy spokojní.

Tieto cookies sú bééézvadné. Okrem webu sa s vami totiž môžem stretávať aj na sociálnych a reklamných sieťach, kde sa starám, aby pre vás reklamy boli zaujímavé.